Strona główna Aktualności 3 mld zł. Tyle UPC Polska miało zapłacić za przejęcie kontroli Multimedia Polska

3 mld zł. Tyle UPC Polska miało zapłacić za przejęcie kontroli Multimedia Polska

1
0

UPC Polska wycofało wniosek o przejęcie kontroli nad spółką Multimedia Polska. Wcześniej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedstawił zastrzeżenia do koncentracji, w których wskazał że transakcja doprowadzi do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach. Mieszkańcy tych miejscowości mogliby płacić więcej za internet i telewizję kablową.

Uczestnicy koncentracji dostarczają m.in. usługi telewizji kablowej oraz dostępu do Internetu. Transakcja miała polegać na zakupie przez UPC Polska 100 proc. akcji spółki Multimedia Polska. Postępowanie przeszło do drugiego etapu, ponieważ konieczne było przeprowadzenie badania rynku. Konieczne było m.in. oszacowanie udziałów UPC Polska i Multimediów Polska, a także określenie, na jakim obszarze spółki konkurują ze sobą. Urząd wysłał ankiety do ok. 100 przedsiębiorców zajmujących się dostarczaniem internetu i telewizji.

Badanie pokazało, że koncentracja może zagrażać konkurencji, dlatego urząd przedstawił UPC Polska zastrzeżenia. W odpowiedzi spółka przesłała dodatkowe dane i wyjaśnienia. Złożyła również kilka propozycji modyfikacji transakcji, które miały umożliwić wydanie zgody warunkowej. Żadna z nich nie zapobiegłaby jednak negatywnym skutkom koncentracji. 23 marca 2018 r. spółka UPC Polska wycofała wniosek o zgodę na przejęcie Multimediów Polska. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umarza prowadzone postępowanie.

– Przeanalizowaliśmy rezultaty badania rynku, wyjaśnienia UPC Polska i propozycje warunków. Wynika z nich jednoznacznie, że koncentracja spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach w Polsce – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa. Chodzi o Chełm, Gdańsk, Gdynię, Kalisz, Kędzierzyn-Koźle, Lublin, Mielec, Sopot, Szczecin, Tarnów i Warszawę.

– UPC Polska mogłoby tam działać nie oglądając się na swoich konkurentów, kontrahentów, a nawet konsumentów. Spółka nie miałaby bodźców do podnoszenia jakości i obniżania cen. W efekcie klienci kablówek mogliby  płacić więcej – mówi wiceprezes UOKiK.

Łączne udziały rynkowe uczestników koncentracji wahają się w każdej z 11 miejscowości od ponad 40 proc. do nawet ok. 80 proc.

Wycofaliśmy się z transakcji nabycia Multimedia Polska po tym, jak nie udało nam się dojść do porozumienia ze sprzedającymi co do zrewidowanych warunków handlowych transakcji, które uwzględniałyby obecne uwarunkowania regulacyjne i rynkowe. Pozostajemy pewni co do perspektyw biznesowych naszej działalności w Polsce i będziemy brać pod uwagę inne okazje do konsolidacji – informuje Michał Fura z UPC Polska.

źródło. Biuro Prasowe UOKiK
Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Jeden komentarz

  1. Elvis

    25 marca 2018 w 10:34

    „będziemy brać pod uwagę inne okazje do konsolidacji – informuje Michał Fura z UPS Polska”
    Wszedzie UPS z UPC jest mylone, nawet dziennikarz tego nie uniknal 😉

    Odpowiedz

Skomentuj Elvis Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Studenci medycyny UK będą odbywać zajęcia dydaktyczne w zakładzie patomorfologii „okrąglaka”

Jest współpraca! Studenci I roku Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Kaliskiego będą od…