Site icon Kalisz24.info.pl

BIZNES. Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji operatora kablowego Multimedia Polska

Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji operatora kablowego Multimedia Polska, na co warunkową zgodę wydał niedawno Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Nowym prezesem przejętej spółki został Jan Piotrowski, zastępując Andrzeja Rogowskiego.

– Realizacja transakcji pozwala nam na znacznie większą skalę działań -dostęp do szerokiej bazy klientów i potencjału jednej z najlepszych i największych stacjonarnych infrastruktur telekomunikacyjnych w Polsce. Większe zdolności inwestycyjne oraz talent menedżerski połączonych podmiotów przełożą się na możliwość zaoferowania atrakcyjniejszej oferty zarówno klientom detalicznym, jak i biznesowym, co stanowi meritum tej transakcji – uzasadnia Tomasz Żurański, prezes Vectry.

Firma podkreśla, że dzięki tej akwizycji będzie mieć ponad 1,7 mln abonentów i ok. 4,4 mln gospodarstw domowych w swoim zasięgu, stając się największym dostawcą usług kablowych. Dotychczas liderem był UPC Polska, który na koniec trzeciego kwartału ub.r. miał 1,47 mln klientów (o 39,7 tys. więcej niż rok wcześniej), z których 1,06 mln korzystało z telewizji cyfrowej.

– Obie spółki, Vectra S.A. i Multimedia Polska S.A., w najbliższym czasie będą kontynuować swoją działalność operacyjną bez zmian, koncentrując się na wspólnym dostarczaniu nowej wartości naszym abonentom – zapowiada Jan Piotrowski, nowo mianowany prezes Multimedia Polska.

W 2018 roku grupa kapitałowa Vectra zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 769,99 mln zł oraz spadek zysku netto o 17,3 proc. do 64,4 mln zł. W 2018 i na początku 2019 roku zrealizowała kilka przejęć, na koniec grudnia miała milion abonentów, z których trzy czwarte korzystało z telewizji cyfrowej. Wpływy z usług telewizyjnych były ponad dwa razy wyższe niż z internetowych.

Natomiast Multimedia Polska w 2018 roku w ujęciu skonsolidowanym zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 645,93 mln zł. Jej zysk operacyjny zmalał z 92,39 do 49,2 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 1,81 do 66,46 mln zł, głównie wskutek 100,76 mln zł kosztów finansowych. Na koniec 2018 roku miała do spłaty 1,49 mld zł pożyczek i kredytów, kupiła też obligacje za 320 mln zł od swoich dwóch właścicieli.

UOKiK analizował fuzję przez półtora roku

Pod koniec sierpnia 2018 Vectra podpisała z Multimedia Polska umowę typu term sheet ustalającą wstępne warunki kupna tej drugiej firmy. Jednocześnie skierowano planowaną transakcję do akceptacji przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK zauważył, że Vectra i Multimedia Polska na tych samych obszarach świadczą identyczne usługi: działalność firm pokrywa się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 miejscowościach w zakresie szerokopasmowego internetu stacjonarnego. Dlatego skierował planowaną fuzję obu operatorów do drugiego postępowania obejmującego analizę rynku.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vectra-kupila-multimedia-polska-jan-piotrowski-prezesem-za-andrzeja-rogowskiego?fbclid=IwAR1e1_c7vz2UPL7JjO1znG5e0srg4JdqDsxgLIQyOuYJ9c_-bHnyyR67hOU

Exit mobile version