Site icon Kalisz24.info.pl

Łatwy i szybki sposób odbioru przesyłki od Urzędu Miasta. Paczkomat InPost już działa

Fot. UM / Magdalena Bartnik

Jak w łatwy i szybki sposób odebrać przesyłkę od Urzędu Miasta Kalisza? Jak dostarczyć dokumenty nie przychodząc do magistratu? Wystarczy skorzystać z nowej usługi – paczkomatu InPost.


Paczkomat urzędowy znajduje się przy Urzędzie Miasta Kalisza, przy ul. Kościuszki 1a. Ułatwia mieszkańcom komunikowanie się z magistratem. Pozwala na sprawne odbieranie i przesyłanie korespondencji przez całą dobę. Ponadto zminimalizuje kolejki w Biurze Obsługi Interesanta, a w czasie trwającej epidemii pomoże w zachowaniu wymaganego dystansu społecznego.

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi odbioru i nadania przesyłki w paczkomacie.

Odbiór dokumentów od Urzędu Miasta Kalisza w paczkomacie InPost

1. Chcę odebrać dokument od Urzędu Miasta Kalisza w paczkomacie InPost. Co muszę zrobić?

2. Gdzie mogę odebrać dokumenty od Urzędu Miasta?

3. Czy odebranie dokumentów z paczkomatu jest płatne?

4. Czy otrzymam powiadomienie, kiedy dokumenty od Urzędu Miasta Kalisza będą do odbioru w paczkomacie?

5. Jakie dane muszę podać przy paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od urzędu?

6. Mam problem z odbiorem przesyłki z Paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?

Fot. UM / Magdalena Bartnik

Nadanie dokumentów w paczkomacie InPost

7. Na czym w praktyce polega nowa usługa InPost Urząd 24?

Dokumenty do urzędu można nadać w wybranym paczkomacie znajdującym się na terenie miasta Kalisza. W tym celu na stronie urzad24.inpost.pl/umkalisz należy wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą, spakować dokumenty (nie zapomnieć o naklejaniu etykiety na kopertę) i nadać je w paczkomacie.

Dokumenty z urzędu będą do odbioru w paczkomacie. Informację o możliwości odbioru mieszkaniec otrzyma poprzez aplikację InPost, wiadomości email i/lub SMS.

8. Jakie sprawy mogę załatwić w paczkomacie znajdującym się przy Urzędzie Miasta Kalisza?

Obecnie poprze paczkomat można nadać lub odebrać następujące dokumenty:

9. Gdzie mogę nadać dokumenty do Urzędu Miasta Kalisza?

10. Czy usługa nadania dokumentów za pośrednictwem paczkomatu InPost do Urzędu Miasta Kalisza jest płatna?

11. Czy muszę wypełnić zgłoszenie lub formularz, żeby wysłać sprawę do Urzędu Miasta Kalisza?

12. Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty do urzędu?

13. Jak nadać dokumenty w paczkomacie?

14. Skąd mam wiedzieć jakie dokumenty mam dostarczyć, żeby załatwić sprawę?

15. Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w paczkomacie?

Sprawdź, czy:

16. Co się stanie, jeśli złożone dokumenty będą nieprawidłowe?

Urząd Miasta Kalisza dołoży wszelkich starań, aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę. Uniemożliwić mogą to jednak np. błędnie wypełnione czy niekompletnie złożone dokumenty.

Wówczas, w zależności od sytuacji, możesz zostać poproszony telefonicznie o uzupełnienie dokumentów, ewentualnie zostanie wydany dokument o negatywnym załatwieniu sprawy albo też złożone dokumenty zostaną zwrócone nadawcy.

17. Jak długo będę czekał na dokumenty?

Jeżeli złożony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty będą prawidłowo wypełnione, wtedy sprawa będzie zakończona w najszybszym możliwym terminie.

Fot. UM / Magdalena Bartnik
Exit mobile version