Strona główna Aktualności Od dziś możemy korzystać z „Kaliskiej Karty Mieszkańca”

Od dziś możemy korzystać z „Kaliskiej Karty Mieszkańca”

0
0

To dokument, który uprawnia właściciela i jego rodzinę do ulg i zniżek na m.in. usługi instytucji miejskich. Dziś pierwszą Kaliską Kartę Mieszkańca – bo o niej mowa – odebrał prezydent miasta Kalisza Grzegorz Sapiński.

Uchwała w sprawie przyjęcia Kaliskiej Karty Mieszkańca została podjęta w marcu tego roku. Dziś udogodnienia związane z jej posiadaniem stały się faktem. Posiadaczom Kaliskiej Karty Mieszkańca przysługiwać będą zniżki, preferencje i zwolnienia zaoferowane przez instytucje miejskie (KLA, Aquapark, Filharmonię, OSRiR, Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania) oraz przez partnerów, którzy przystąpią do programu, oferując mieszkańcom ulgi na usługi, zakupy bądź świadczenia. Na dzisiejszym spotkaniu z przedstawicielami mediów o inicjatywie mówił m.in. Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza.

 Liczę na to, że przedsięwzięcie, jakim jest kaliska Karta Mieszkańca bedzie cieszyło się sporym zainteresowaniem kaliszan – mówił prezydent Sapiński. – To ukłon w stronę mieszkańców, którzy tu żyją i pracują, tutaj płacą podatki i chcą żyć w nowoczesnym, funkcjonalnym mieście, które spełnia ich oczekiwania.

Program „Kaliska Karta Mieszkańca” kierowany jest do osób zamieszkujących w Kaliszu oraz członków ich rodzin, rozliczających podatek dochodowy od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Kaliszu, bez względu na to, czy osiągają dochód, a także do dzieci przebywających w kaliskim Domu Dziecka oraz rodzinach zastępczych z terenu Miasta. – Wniosek o wydanie Kaliskiej Karty Mieszkańca można pobrać i złożyć w punkcie znajdującym się w budynku dworca PKS przy Podmiejskiej 2A – mówi Janusz Sibiński, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Mieszkaniowych UM Kalisza. – Druki znajdują się także na stronie internetowej miasta. Tam też można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące karty, łącznie z partnerami inicjatywy i ulgami, które przysługują jej posiadaczom. W najbliższym czasie zainteresowani będą mogli złozyć wniosek drogą elektroniczną. Osobisty odbiór kart będzie możliwy na dworcu PKS.

Jakie dokumenty są potrzebne, by otrzymać Kartę? – Oprócz wniosku należy przynieść zeznanie PIT do wglądu oraz zdjęcie – dodaje naczelnik Sibiński. – Brak tego ostatniego nie jest jednak przeszkodą, ponieważ w razie potrzeby wykona je bezpłatnie osoba obsługująca okienko. Dzieci do 4. roku życia korzystają z kart rodziców.

Sukcesywnie rozbudowywana jest baza partnerów, którzy chcą uczestniczyć w programie. Każde miejsce, które będzie honorować Kartę bedzie oznaczone specjalnym logotypem. Dziś pierwsze dokumenty upoważniające do zniżek w ramach KKM odebrali prezydent Grzegorz Sapiński oraz naczelnik Janusz Sibiński.

Wszelkie niezbędna informacje dotyczące programu znajdują się na stronie www.kalisz.pl (zakładka „Kaliska Karta Mieszkańca” umieszczona na dole strony). W załączniku znajdują się: wniosek o bezpłatne wydanie KKM oraz wykaz ulg i partnerów inicjatywy.

źródło. Kalisz.pl
Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

91-letnia kaliszanka padła ofiarą oszustów. Zapakowane pieniądze wyrzuciła przez… okno

91-letnia kaliszanka padła ofiarą oszustów. Seniorka uwierzyła w zmyśloną historię o&…