Site icon Kalisz24.info.pl

Rada Nadzorcza spółki zaczęła od zmian kadrowych. Nowo powołany zarząd będzie… jednoosobowy

Rada Nadzorcza największej i najważniejszej spółki – Kaliskich Linii Autobusowych – uchwałą nr 9/2019 z dnia 15 lutego 2019 r postanowiła z dniem 1 marca 2019 powołać byłego wiceprezydenta Daniela Sztanderę do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego Kaliskich Linii Autobusowych. Odwołani z zarządu spółki zostali Tomasz Szymański i Piotr Bewziuk, czyli prezes i członek zarządu. Nowo powołany zarząd będzie… jednoosobowy. Taka decyzja ma usprawnić współpracę jednostki z Urzędem Miasta, realizację celów i zmniejszyć koszty wynagrodzeń.

– Wyżej wymienione zmiany spowodowane są m. in. coraz większą dopłatą, którą miasto przeznaczało na funkcjonowanie i realizację usług przewozowych przez spółkę. Wzrost kosztów w takiej wysokości w opinii miasta jest nieuzasadniony. Rada Nadzorcza dopiero ustali wynagrodzenie nowego prezesa zarządu KLA. W 2018 roku koszt wynagrodzeń zarządu był na poziomie 400 tys. Zł – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Marcin Cieloszyk, szef Kancelarii Prezydenta Miasta Kalisza.

Przedstawiamy Państwu oświadczenie Urzędu Miejskiego dotyczącego zmian w Zarządzie spółki Kaliskie Linie Autobusowe

Kaliskie Linie Autobusowe to spółka ze 100-procentowym udziałem miasta, świadcząca jedne z najważniejszych dla sprawnego funkcjonowania aglomeracji usług. Decyzją Rady Nadzorczej od dnia 1 marca nowo powołany zarząd będzie jednoosobowy, co pozwoli usprawnić współpracę z Miastem, realizację celów i zmniejszyć koszty wynagrodzeń.

Rokrocznie miasto płaci Spółce tzw. rekompensatę na pokrycie kosztów wynikających ze świadczonych usług przewozowych. W 2017 rok rekompensata ta wyniosła 10.171.577 złotych. W 2018 roku – 14.600.000 złotych – wzrost o 43%

W budżecie miasta na 2019 rok na ten sam cel zarezerwowano 14.600.000 złotych, a Zarząd spółki wnioskował o kwotę 17.880.000 złotych, co oznaczałoby wzrost kosztów ponoszonych przez Miasto o ponad 75% w stosunku do roku 2017.

Tak wysoki wzrost rekompensaty uważamy za nieuzasadniony, nawet po uwzględnieniu podwyżek cen paliwa. Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż w latach 2017/2018 wymieniono 30 autobusów na nowe, co w istotny sposób powinno wpłynąć na zmniejszenie kosztów eksploatacji – zużycie paliwa i serwis. Jednocześnie nie odnotowano w minionych dwóch latach istotnego zwiększenia pracy przewozowej.

Kolejną rzeczą wartą podkreślenia jest bardzo wysoki koszt tzw. wozokilometra, który w Kaliszu kształtuje się na poziomie 7,64 zł. Jak wynika z ustaleń MZDiK, w miastach ok. stutysięcznych koszt ten wynosi odpowiednio w Tarnowie – 5,88, Wałbrzychu – 5,57, Płocku – 3,90.

Aby usprawnić działanie spółki, przeprowadzić analizę potrzeb i możliwości dostosowania komunikacji miejskiej do rzeczywistych potrzeb i oczekiwań mieszkańców – w tym poszerzenia grupy osób uprawnionych do bezpłatnych przejazdów 15 lutego decyzją Rady Nadzorczej na stanowisko prezesa zarządu spółki Kaliskie Linie Autobusowe powołano p. Daniela Sztanderę, który obejmie obowiązki z dniem 1 marca 2019 r.

Daniel Sztandera w latach 2002-2014 był I zastępcą prezydenta Miasta Kalisza. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami, jako – m.in.:

Exit mobile version