Strona główna Aktualności Hyundai KONA Electric. Samochód elektryczny w dobrym stylu. Sprawdź go już dziś! [FOTO]

Hyundai KONA Electric. Samochód elektryczny w dobrym stylu. Sprawdź go już dziś! [FOTO]

0
0

W salonie Hyundai Grupy Auto Centrum Lis w Kaliszu dostępne są samochody benzynowe, z silnikiem diesla jak i te napędzane energią elektryczną! Jednym z nich jest model KONA Electric, który na rynku zadebiutował w 2018 roku, a do sprzedaży w Polsce trafił rok później. Ten elektryczny crossover daje niesamowitą przyjemność z jazdy i zwraca na siebie uwagę z kilku względów.


Hyundai Kona Electric, jak zresztą każdy wyprodukowany samochód, ma swoje wady i niestety – jest stosunkowo drogi. Do tego trzeba się jednak przyzwyczaić, ponieważ na polskim runku auta elektryczne to jeszcze rzadkość. Pod względem efektywności energetycznej KONA natomiast nie ma sobie równych.

Fot. Kalisz24 INFO

Sam wygląd zewnętrzny samochodu zwraca na siebie uwagę. Wygładzony  „pyszczek” i limonkowa tablica rejestracyjna, jakie noszą na sobie elektryki przyciągają wzrok innych kierowców i pieszych. W kabinie KONY znajdziemy dużo plastiku, ale spokojnie jego montaż i jakość są naprawdę pierwszorzędne – nic nie trzeszczy ani się nie ugina. Użytkownicy auta nie mogą także narzekać na brak schowków i półek, których jest tu sporo. Ten konkretny model Hyundai’a został uzbrojony po liftingu o efektowne cyfrowe zegary. System operacyjny z centralnym ekranem dotykowym ma dość przejrzyste menu, aczkolwiek wirtualne przyciski mogłoby być nieco większe.

Na szczęście nie wyzbyto się wszystkich tradycyjnych klawiszy do aktywacji podstawowych widoków ani pokręteł. Fotele nie są obszerne, ale siedzi się na nich bardzo wygodnie. Wymagający mogę jednak narzekać na zbyt krótkie siedzisko.

Kona Electric mierzy 418,0 cm długości, 180,0 cm szerokości (bez lusterek) i 157,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 260,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 332 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1114 l. W testowanej przez nas wersji PREMIUM zamontowany jest silnik elektryczny o mocy 136 KM z akumulatorem o pojemności 39,2 kWh i przyspieszeniem: 9,7 s. Prędkość maksymalna to  155 km/h a średnie zużycie energii wynosi 15 kWh/100 km. Zasięg „mniejszej wersji” na pełnym naładowaniu baterii wystarczy nam do przejechania blisko 290 km.

Najbogatsza wersja wyposażenia KONY ma aż 204 KM z akumulatorem o pojemności 64 kWh i przyspieszeniem do 100 km/h 7,6 s. Średnie zużycie energii w wersji PLATINIUM to 14,7 kWh/100 km, a zasięg wynosi do 484 km.

Fot. Kalisz24 INFO

Hyundai KONA Electric w wersji STYLE, czyli tej „podstawowej” oferuje naprawdę bogate wyposażenie. Znajdziemy tam między innymi:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 215/55
  • Czujniki ciśnienia w oponach z funkcją wskazywania wartości
  • Zestaw naprawczy
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcją odparowywania szyb
  • Ładowarka pokładowa trójfazowa o mocy 7,2 kW
  • Przednie poduszki bezpieczeństwa
  • Boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa
  • Wyłącznik poduszki bezpieczeństwa pasażera
  • Regulowane wysokości przednich i tylnych zagłówków
  • System mocowania foteli dziecięcych Isofix w tylnych fotelach
  • Tylne drzwi z blokadą otwarcia podczas jazdy
  • Systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu – VDC (ESC/ESP)
  • System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • Systemy kontroli zjazdu i podjazdu (DBC i HAC)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy
  • (DAA) Immobilizer Kluczyk zbliżeniowy i przycisk Start / Stop
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne (kierowcy Auto Up & Down)
  • Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (MDPS)
  • Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Siedzenie kierowcy regulowane na wysokość
  • Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego (kierowca)
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Informacja o niskim poziomie płynu w spryskiwaczach
  • Gniazda 12 V w centralnej konsoli
  • Wyciszenie maski
  • Wycieraczki aerodynamiczne
  • Tylne czujniki parkowania
  • Tylna kamera cofania
  • Wybór trybu jazdy
  • Pas przeciwsłoneczny szyby przedniej
  • Podgrzewana tylna szyba z wyłącznikiem czasowym
  • Srebrne elementy wykończenia nadwozia – przednia i tylna osłona oraz listwy boczne
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia ze zintegrowanymi kierunkowskazami
  • Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Relingi dachowe Tylny spojler w wysoko umieszczonym światłem STOP (LED)
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Przednie światła przeciwmgielne
  • Automatycznie włączane światła
  • Tapicerka materiałowa
  • Skórzane koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i podświetleniem
  • Schowek na okulary
  • Klamki wewnętrzne w kolorze srebrnym
  • Konsola centralna z zamykanym podłokietnikiem i uchwytem na napoje
  • Wielofunkcyjny komputer – 7-calowy kolorowy wyświetlacz z funkcją przyciemniania
  • Oświetlenie drugiego rzędu siedzeń
  • Oświetlenie przestrzeni bagażowej
  • Kieszenie w oparciach siedzeń przednich
  • Składane tylne oparcie i dzielone 60:40
  • Dwupoziomowa podłoga bagażnika
  • Roleta przestrzeni bagażowej
  • Siatka mocująca bagaż
  • Radio z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym (z radiem DAB w wersji produkowanej w Czechach)
  • Sterowanie radiem i komputerem pokładowym w kierownicy Gniazda USB i AUX
  • System Bluetooth Integracja z telefonami
  • System podgrzewania zestawu akumulatorów
  • Kabel umożliwiający ładowanie pojazdu z gniazdek 230 V

W Hyundai’u KONA Electric, w wersji wyposażenia PREMIUM – czyli tej pośredniej, którą mieliśmy możliwość testowania przez cały weekend wyposażono dodatkowo w: Podgrzewana kierownica • Podgrzewane przednie fotele • Lusterko fotochromatyczne • Czujnik deszczu • Zaciemnione szyby tylne • Przednie światła LED (mijania i drogowe) z funkcją statycznego doświetlania zakrętów • Inteligentne światła drogowe • Tylne lampy LED • Nawigacja z 10,25-calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, 10-letnim programem aktualizacji MapCare, funkcja rozpoznawania znaków • System nagłośnienia KRELL ze wzmacniaczem • 8 głośników (w tym 2 tweetery + subwoofer)


Ładowanie KONY Electric

W zależności od gniazdka elektrycznego w domu lub rodzaju stacji szybkiego ładowania, do której ma się dostęp, KONA Electric oferuje różne możliwości i typy wtyczek do ładowania. W przypadku podłączenia do domowej stacji ładowania AC pełne naładowanie większego zestawu akumulatorów zajmuje 9 godzin 35 minut, a mniejszego 6 godzin 10 minut.

Hyundai oferuje także szybką, naścienną ładowarkę do samochodów elektrycznych (EV) oraz hybrydowych typu plug-in (PHEV). Urządzenie ma nowoczesną zwartą konstrukcję, płaską aluminiową obudowę i przewód ładujący zakończony wtykiem typu 2 o długości aż 5,5 metra. Posiada dedykowany uchwyt do zawieszania zwiniętego przewodu ładującego, listwę z diodami LED do komunikacji stanu i moc ładowania regulowaną w zakresie od 1,4 kW do 22 kW. Hyundai WallBox może być stosowany w prywatnych garażach, a nawet w miejscach ogólnodostępnych – posiada wbudowany czytnik kart RFID, co zabezpiecza właściciela przez nieuprawnionym użyciem jego ładowarki.

Fot. Kalisz24 INFO

5 lat gwarancji bez limitu kilometrów.

Jak każdy Hyundai, model KONA Electric jest produkowany z zapewnieniem najwyższych możliwych standardów jakości. Jakość tę potwierdza 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów. Dzięki temu możesz cieszyć się życiem, nie przejmując się problemami z samochodem.

Ciesz się spokojem, jaki zapewnia jedna z najlepszych gwarancji w branży – oferowana w standardzie. Ponadto polimerowe akumulatory litowo-jonowe wysokiego napięcia w KONA Electric są objęte gwarancją na 8 lat lub 160 000 km, zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.

Odwiedź salon samochodowy Hyundai Grupy Auto Centrum Lis przy ul. Częstochowskiej 211 w Kaliszu i poznaj nową KONĘ Electric. Umów się na jazdę próbną już dziś!

 

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Młody łoś zginął na wojewódzkiej „470” w Skarszewie. „Warto zwolnić w rejonach leśnych”

O tym jak niebezpieczne może być spotkanie z dziką zwierzyną przekonał się kierowca, któr…