W czwartek, 7 marca ruszyły prace związane z usuwaniem porzuconych i zalegających pojazdów na terenie Miasta Kalisza – a tych naliczono około 100. Przedsiębiorca, który wygrał przetarg na ich odholowywanie będzie przechowywał je na swoim placu za ustaloną wcześniej z Zarządem Dróg i Komunikacji w Kaliszu stawkę.
31 stycznia br. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu rozstrzygnął przetarg pn.: „Usuwanie pojazdów z drogi na terenie miasta Kalisza i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym z podziałem na trzy zadania”. W wyniku przeprowadzonego postępowania wyłoniono przedsiębiorcę, z którym w dniu 6 lutego br. została podpisana umowa na realizację usług holowania pojazdów i ich umieszczania na parkingu strzeżonym. W celu sprawnego przeprowadzenia zadania oczyszczania ulic miasta z wraków, w najbliższym czasie zorganizowane zostało spotkanie z udziałem przedstawicieli Straży Miejskiej, Policji, przedsiębiorcy realizującego usługę holowania dla Miasta Kalisza oraz Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, na którym ustalone zostały szczegóły współpracy w/w służb. W czwartek, 7 marca firma Pomoc Drogowa 24H Patrol Jabłoński ruszyli do pracy.
Porzucone pojazdy, to w wypadku Kalisza najczęściej samochody osobowe o masie całkowitej do 3,5 tony. – Maksymalna stawka za odholowanie takiego auta to 494 złote. Dodatkowo dochodzi koszt przechowania go na parkingu strzeżonym, maksymalnie 41 złotych za każdy dzień. Są to więc dość znaczne sumy – mówi Krzysztof Gałka z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.