Strona główna Aktualności 21.525,00 zł brutto miesięcznie za prowadzenie Facebooka? „Kleks” w umowie Miasta z K. Zielińską

21.525,00 zł brutto miesięcznie za prowadzenie Facebooka? „Kleks” w umowie Miasta z K. Zielińską

1
2

W umowie zawartej w dniu 1 sierpnia 2018 roku pomiędzy Miastem Kalisza a firmą Opus Bonum Katarzyny Zielińskiej – specjalistki od kreowania wizerunku firm i mediów społecznościowych – wkradł się dość kosztowny błąd. Z umowy jasno wynika, że za miesięczną pracę na fanpage Miasta Kalisza otrzymuje bagatela 21.525,00 złotych.

Przypomnijmy. Firma Katarzyny Zielińskiej przeprowadzała audyt Biura Komunikacji Społecznej i związana była z Urzędem Miejskim od początku marca do 7 maja br, kiedy to dwumiesięczna umowa wygasła. Prezydent Grzegorz Sapiński zdecydował o przedłużeniu umowy z firmą Opus Bonum od dnia 1 lipca do 31 grudnia 2018 roku. Przedmiotem zawartej umowy jest prowadzenie przez Opus Bonum na rzecz Zamawiającego usług związanych z prowadzeniem fanpage Miasta Kalisza na portalu społecznościowym Facebook.com.

Katarzyna Zielińska, której firma prowadziła audyt pracowników i działalności Biura Komunikacji Społecznej w kaliskim urzędzie jest specjalistą od kreowania wizerunku firm i mediów społecznościowych jednak już na pierwszy spotkaniu z kaliskimi dziennikarzami zarzuciła, że przekazują nieprawdziwe informacje, a w samym mieście są zaledwie dwa portale, które przekazują je poprawnie. Według nowej umowy w jej zakresie są;

§ 1. 

1. Prowadzenie fanpage, czyli publikowanie postów, galerii zdjęć, filmów, linków, aktywacja fanów:

  • zamieszczanie postów dotyczących wydarzeń w mieście, wizyt Prezydenta Miasta,
  • interakcja z fanami, szybka odpowiedź na posty fanów,
  • opracowanie strategii pozyskiwania nowych fanów,
  • aktualizacja fanpage’y,
  • moderowanie forum, dyskusji, animacji i moderacji komentarzy,
  • kreowanie nowych tematów do dyskusji,
  • wykonywanie zdjęć, filmów oraz publikowanie ich na fanpage’yach,
  • zamieszczanie relacji „na żywo” z ważnych wydarzeń odbywających się w przestrzeni miejskiej,
  • reakcja na zachowania, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, komentarze internautów, aktywizacja fanów serwisu,
  • budowanie zasięgu strony w czasie trwania umowy, od momentu otrzymania roli „Redaktora” do momentu jej odebrania,
  • treść postów skierowana ma być do mieszkańców miasta Kalisz i okolic;

2. Kształtowanie pozytywnego wizerunku Miasta Kalisza na fanpage’yach Miasta Kalisza,

3.  Raportowanie:

  • comiesięczne raporty podsumowujące wykonanie przedmiotu umowy,
  • comiesięczne zestawienie trendów określających zainteresowania internautów mogących mieć związek z treściami promującymi Kalisz,
  • raport końcowy z podjętych w ramach umowy działań
  • przekazywanie statystyk dotyczących ilości osób odwiedzających stronę, a także polubień strony w ujęciu miesięcznym od momentu otrzymania roli „Redaktora” do momentu jej odebrania.

Firma Katarzyny Zielińskiej Opis Bonum otrzymała dostęp do następujących fanpage’yów Miasta Kalisza;

  • „Kalisz. Dopisz swoją historię”
  • „Kalisz. Przestrzeń dla profesionalistów”
  • „Zielony Kalisz”
  • „Zdrowy Kalisz”
  • „Budżet Obywatelki Miasta Kalisza”
  • „Kurs na Śródmieście”

Usługi, o których mowa jest w ust. 1 mają być realizowane w sposób ciągły w okresie obowiązywania niniejszej umowy, a moderowanie fanpage odbywa się 24/7 z publikacją minimum 30 wpisów miesięcznie.

§ 3. umowy Miasta Kalisza firma Opus Bonum zapewnia, że:

  1. posiada niezbędne umiejętności, wiedzę, środki, sprzęt i doświadczenie do wykonania prac będących przedmiotem umowy i zobowiązuje się je wykonać z należytą starannością zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem oraz aktualnym poziomem wiedzy i techniki, z dbałością o wysoką jakość i estetykę,
  2. wykonanie przedmiotu umowy będzie wynikiem indywidualnej twórczości intelektualnej, nie naruszając praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich oraz dóbr osób trzecich

Warto zauważyć, że pojawiająca się u boku prezydenta Grzegorza Sapińskiego Katarzyna Zielińska korzysta wyłącznie z telefonu komórkowego marki iPhone trzymając go w ręce, skąd ciągłe drgania i niestabilny obraz podczas np. prowadzenia transmisji na żywo. Umowa zawarta została na czas określony tj. od dnia 1 sierpnia 2018 roku do dnia 31 grudnia 2018. Każda ze stron może rozwiązać umowę z zachowaniem 2 tygodniowego terminu wypowiedzenia dokonanego w formie pisemnej.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Jeden komentarz

  1. Iw.No

    26 września 2018 w 21:59

    Artykuł typowo prowincjonalny. Bardzo mi przykro, że Kalisz nie chce poszerzyć horyzontów… i nie chce dostrzec jak to wyglada w wiekszych miastach i innych krajach, gdzie przy boku mądrego prezydenta stoi sztab ludzi, którzy służą pomocą 24h. Czy naprawdę Państwo myślą, że to wszytsko opiera się na tej jednaj osobie? Jeśli tak, raz jeszcze to napisze – jest to bardzo małomiasteczkowe.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Młody łoś zginął na wojewódzkiej „470” w Skarszewie. „Warto zwolnić w rejonach leśnych”

O tym jak niebezpieczne może być spotkanie z dziką zwierzyną przekonał się kierowca, któr…