Strona główna Aktualności #ZostańWDomu na frontowej ścianie ratusza. Słuszna idea czy zbędny wydatek? [FOTO]

#ZostańWDomu na frontowej ścianie ratusza. Słuszna idea czy zbędny wydatek? [FOTO]

0
0

Choć poza sezonem letnim ścisłe centrum miasta od dawna wieczorami świeci pustkami, to władze Kalisza zdecydowały się wydać – zdaniem wielu internautów – miejskie pieniądze na kompletnie zbędny w tym trudnym dla wszystkich momencie wynajem dwóch projektorów, rzucających na elewację ratusza światło z #ZostańWDomu.

Podczas kiedy wieczorami ulice miasta zamieniają się w puste i pozbawione miejskiego zgiełku przestrzenie, na ścianie frontowej magistratu – ku nie tylko naszemu zdziwieniu – pojawił się „pływający” # z dopiskiem „zostań w domu”. To popularne przesłanie pojawiło się podczas pandemii koronawirusa, namawiające i zachęcające mieszkańców miast o pozostawanie w swoich azylach. Komu więc po zapadnięciu zmroku wyświetlany jest # na Głównym Rynku, kiedy „miasto śpi”?

O pojawienie się dwóch projektorów i kosztów z nimi związanych zapytaliśmy Kancelarię Prezydenta Miasta Kalisza.

Ratusz jest centralnym punktem śródmieścia, siedzibą władz miasta Kalisza. Podświetlanie go lub wyświetlanie na nim napisów/symboli jest często stosowaną praktyką, co pokazują m.in. okres świąteczno-noworoczny, wydarzenia związane z działalnością Amazonek, Dzień św. Patryka itd. W podobną konwencję wpisuje się wyświetlenie napisu „Zostań w domu” podczas okresu epidemii, kiedy pozostawanie mieszkańców w domach jest zalecane i pożądane. Umowa zawarta została na 31 dni, licząc od 25 marca 2020 roku. Koszt – 1500 zł brutto.

Nawiązując do powyższej wypowiedzi urzędników warto zaznaczyć, że –

  • Okres świąteczno-noworoczny przyciąga do centrum miasta mieszkańców i przyjezdnych, którzy chcą sfotografować świąteczne iluminacje i zrobić sobie „selfie”
  • Wydarzenia związane z działalnością kaliskich Amazonek trwają maksymalnie trzy dni
  • Podświetlenie ratusza na zielono podczas Dnia Św. Patryka trwa zaledwie jeden dzień

Zasadnym zdaje się być pytanie, czy #ZostańWDomu wyświetlany po zmroku na ścianie ratusza zobaczy większa liczba mieszkańców, którzy do centrum i tak nie zaglądają – zwłaszcza wieczorami? Czy Waszym zdaniem to zbędny wydatek? Odpowiedzcie sobie sami.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

ToTo Sushi. Najświeższe składniki i nowoczesne podejście do tradycyjnej japońskiej kuchni

Poczuj cudowną atmosferę i pozwól od razu przenieść się do Japonii. ToTo Sushi w Kaliszu t…