Strona główna Aktualności #ZostańWDomu na frontowej ścianie ratusza. Słuszna idea czy zbędny wydatek? [FOTO]

#ZostańWDomu na frontowej ścianie ratusza. Słuszna idea czy zbędny wydatek? [FOTO]

0
0

Choć poza sezonem letnim ścisłe centrum miasta od dawna wieczorami świeci pustkami, to władze Kalisza zdecydowały się wydać – zdaniem wielu internautów – miejskie pieniądze na kompletnie zbędny w tym trudnym dla wszystkich momencie wynajem dwóch projektorów, rzucających na elewację ratusza światło z #ZostańWDomu.

Podczas kiedy wieczorami ulice miasta zamieniają się w puste i pozbawione miejskiego zgiełku przestrzenie, na ścianie frontowej magistratu – ku nie tylko naszemu zdziwieniu – pojawił się “pływający” # z dopiskiem “zostań w domu”. To popularne przesłanie pojawiło się podczas pandemii koronawirusa, namawiające i zachęcające mieszkańców miast o pozostawanie w swoich azylach. Komu więc po zapadnięciu zmroku wyświetlany jest # na Głównym Rynku, kiedy “miasto śpi”?

O pojawienie się dwóch projektorów i kosztów z nimi związanych zapytaliśmy Kancelarię Prezydenta Miasta Kalisza.

Ratusz jest centralnym punktem śródmieścia, siedzibą władz miasta Kalisza. Podświetlanie go lub wyświetlanie na nim napisów/symboli jest często stosowaną praktyką, co pokazują m.in. okres świąteczno-noworoczny, wydarzenia związane z działalnością Amazonek, Dzień św. Patryka itd. W podobną konwencję wpisuje się wyświetlenie napisu „Zostań w domu” podczas okresu epidemii, kiedy pozostawanie mieszkańców w domach jest zalecane i pożądane. Umowa zawarta została na 31 dni, licząc od 25 marca 2020 roku. Koszt – 1500 zł brutto.

Nawiązując do powyższej wypowiedzi urzędników warto zaznaczyć, że –

  • Okres świąteczno-noworoczny przyciąga do centrum miasta mieszkańców i przyjezdnych, którzy chcą sfotografować świąteczne iluminacje i zrobić sobie “selfie”
  • Wydarzenia związane z działalnością kaliskich Amazonek trwają maksymalnie trzy dni
  • Podświetlenie ratusza na zielono podczas Dnia Św. Patryka trwa zaledwie jeden dzień

Zasadnym zdaje się być pytanie, czy #ZostańWDomu wyświetlany po zmroku na ścianie ratusza zobaczy większa liczba mieszkańców, którzy do centrum i tak nie zaglądają – zwłaszcza wieczorami? Czy Waszym zdaniem to zbędny wydatek? Odpowiedzcie sobie sami.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Blisko 120 tys. sztuk papierosów i ponad 7 kilogramów tytoniu bez polskich znaków akcyzy

Blisko 120 tys. sztuk papierosów i ponad 7 kilogramów tytoniu bez pols…