Strona główna Aktualności Nowe otwarcie oddziału PKO Banku Polskiego przy ul. 3 Maja w Kaliszu

Nowe otwarcie oddziału PKO Banku Polskiego przy ul. 3 Maja w Kaliszu

0
0

Oddział 3 PKO Banku Polskiego w Kaliszu, przy ulicy 3 Maja 4/2, obsługuje klientów niezmiennie od niemal 34 lat. Placówkę, która dotąd główną działalność prowadziła na małej powierzchni na parterze zamieniono na lokal większy, wygodniejszy i lepiej dostostosowany do potrzeb różnych klientów.


4 uniwersalne stanowiska dla doradców – wyposażone w nowoczesne urządzenia kasjerskie, 4 kameralne i dyskretne pokoje spotkań, samoobsługowe stanowisko internetowe, ogólnodostępne ekrany – to tylko niektóre rozwiązania w oddziale poprawiające jakość obsługi klientów.

– Jako oddział o tak długiej tradycji pełnimy kluczową rolę dla lokalnej społeczności, wpływając na wiele aspektów życia gospodarczego i społecznego. Na przełomie minionych 34 lat finansowaliśmy biznesowe i prywatne przedsięwzięcia, uczestniczyliśmy w obsłudze samorządu i lokalnych instytucji, gwarantowaliśmy mieszkańcom bezpieczne przechowywanie pieniędzy i ich inwestowanie. Ułatwiamy niezmiennie wykonywanie transakcji, co pomaga w codziennym zarządzaniu finansami, prowadzimy edukację finansową poprzez współpracę z pobliskimi szkołami, wspieramy również lokalne projekty – szczególnie te charytatywne, np. pomoc dla Domu Dziecka czy Schroniska dla zwierząt. To wszystko sprawia, że jesteśmy nie tylko placówką bankową – zarówno my, jak i pozostałe dwa oddziały PKO Banku Polskiego w Kaliszu, jesteśmy na stałe wpisani w funkcjonowanie miasta – podkreśla Renata Kmiecik-Marchwicka, dyrektor Oddziału 3 PKO Banku Polskiego w Kaliszu.

Aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu. W oddziale obsługę klientów prowadzi obecnie 7 doradców – klienta indywidualnego, w tym bankowości osobistej, a jeszcze w tym roku planowane jest zwiększenie liczby doradców i udostępnienie obsługi firm. Wnętrze zdobią kwiaty w donicach i motyw drewna. Ważnym dla wszystkich rodziców miejscem jest kącik dla dzieci, w którym najmłodsi mogą zająć się zabawą.

Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje.

Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są kwestie cyberbezpieczeństwa i edukacji klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.

Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Kilka pytań do Renaty Kmiecik – Marchwickiej, dyrektor Oddziału 3 PKO Banku Polskiego w Kaliszu.

Jaki jest cel, który stawiacie sobie jako oddział w pracy w związku ze zmianą przestrzeni? Na czym Pani szczególnie zależy?

  • Skoncentrujemy się na jeszcze większej personalizacji usług dla naszych klientów, a nowoczesne rozwiązania pomogą nam w zwiększeniu szybkości obsługi, a tym samym w zmniejszeniu czasu oczekiwania przez klientów. Staramy się być dla każdego klienta przede wszystkim partnerem – nieważne, czy klient jest nastolatkiem, seniorem czy przedsiębiorcą. Chcemy indywidualnie dopasowywać rozwiązania do konkretnego klienta. Będziemy też skupieni na rozwijaniu współpracy z klientami firmowymi. To wszystko w przyjaznym, nowoczesnym wnętrzu, które tworzy komfortową atmosferę dla wszystkich.

Jaki jest największy sukces oddziału?

  • Cały nasz zespół najwyżej ceni sobie zaufanie i przywiązanie, jakim codziennie obdarzają nas klienci. Niezmiennie, przez wszystkie lata, nasz oddział codziennie wypełnia się klientami, którzy właśnie z nami chcą „bankować”. Klienci do nas wracają i polecają nas innym i właśnie to jest nasz największy sukces, bo oznacza to, że dobrze wypełniamy nasze obowiązki i jesteśmy wiarygodni.

Jak staracie się edukować klientów, zwłaszcza osoby starsze w kwestii bezpieczeństwa w cyberświecie?

  • Jest to przede wszystkim praca stała, codzienna i nieustająca. Zagrożenia pojawiające się w cyberprzestrzeni ewoluują z niezwykłą szybkością, stąd konieczne jest ciągłe uzupełnianie wiedzy naszych klientów. Oczywiście, w procesie tym, nie może zabraknąć cierpliwości i zwykłej ludzkiej życzliwości, zwłaszcza w przypadku osób starszych.

Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?

Szczególną satysfakcję sprawia nam współpraca ze szkołami w ramach programu SKO; dobrze i miło jest mieć udział w edukacji finansowej najmłodszych obywateli lokalnej społeczności. Nasze serca szybciej biją też dla różnorakich akcji charytatywnych, ale w tym temacie wolimy działać, niż o tym opowiadać.


Artykuł sponsorowany.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Młody łoś zginął na wojewódzkiej „470” w Skarszewie. „Warto zwolnić w rejonach leśnych”

O tym jak niebezpieczne może być spotkanie z dziką zwierzyną przekonał się kierowca, któr…