Strona główna Aktualności Co z obwodnicą Kalisza? Wynegocjowano najbardziej optymalny i kompromisowy wariant „S”

Co z obwodnicą Kalisza? Wynegocjowano najbardziej optymalny i kompromisowy wariant „S”

0
0

Wszystko wskazuje na to, że wokół tematu tak potrzebnej i długo wyczekiwanej obwodnicy Kalisza coś drgnęło. Na konferencji prasowej w Biurze Poselskim posłanka Karolina Pawliczak poinformowała o tym, że udało się wynegocjować najbardziej optymalny i kompromisowy wariant „S”.


Po kilkuletniej batalii związanej z konsultacjami, analizami, interpelacjami poselskimi, posiedzeniem dedykowanej tej inwestycji Komisji Infrastruktury, niezliczoną ilością spotkań z udziałem przedstawicielami GDDKiA oraz Komisji Opiniowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych udało się wreszcie wynegocjować najbardziej optymalny i kompromisowy wariant „S”

– Na ostatnim posiedzeniu Sejmu przy debacie budżetowej zapytałam wprost Ministra Infrastruktury o to, na jakim etapie jest realizacja tej inwestycji oraz wszystkich 100 obwodnic. Odpowiedział, że jedna obwodnica jest zakończona, 14 na wstępnym etapie budowy, a przy obwodnicy dla Kalisza przekazał, że po wyborze wariantu i przeprowadzeniu procedur środowiskowych, w roku 2024 ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawstwo – mówiła podczas spotkania z dziennikarzami posłanka Lewicy Karolina Pawliczak.

W ocenie Posłanki nie należy nazywać tego wariantu „kaliskim czy skalmierzyckim”, bo to wariant kompromisowy, nasz wspólny i dziś trzeba robić wszystko, aby ta obwodnica jak najszybciej powstała. Pawliczak zaapelowała również do parlamentarzystów – przede wszystkim tych, reprezentujących opcję rządzącą – o przyspieszenie działań, które spowodują, że obwodnica powstanie wcześniej, przed symbolicznym 2028 rokiem.

– Sama również deklaruję, że nadal będę podejmować działania, które tę inwestycję przyspieszą. Dziś ważne, by hasło „wszystkie ręce na pokład” nie stało się utartym sloganem, ale konkretnym działaniem. To nie czas na odwołania, czy też hamowanie tej strategicznej dla nas inwestycji, bo jeżeli zostanie ona zatrzymana na określonym etapie, to GDDKiA rozpocznie budowę innych z pozostałych 84 obwodnic – dodaje Karolina Pawliczak.

Obwodnica Kalisza, ta „wybrana” czy też preferowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad to ta wskazywana przez Burmistrza Nowych Skalmierzyc. Droga ma być poprowadzona na odcinku od Biskupic Ołobocznych do Kokanina i kosztować ponad 800 milionów złotych.


PZA

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Rodzina dziękuje służbom medycznym za heroiczną walkę o życie potraconego mężczyzny […]

Ratownicy Medyczni, pracownicy SOR, Lekarze. Wszyscy robili wszystko, żeby uratować życie …