
Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy ulicy Podmiejskiej – obejmującego prawą jezdnię od ul. Górnośląskiej do Ronda Westerplatte – miasto ogłosiło przetarg na kontynuację prac. Drugi etap inwestycji skoncentruje się na lewym pasie jezdni.
Zakres prac
- Nawierzchnia jezdni: kompleksowa wymiana asfaltu.
- Krawężniki: przesunięte zgodnie z nową linią, co wydłuży lewoskręt w stronę ul. Wrocławskiej; powstaną też stanowiska postojowe
- Chodniki i zjazdy: naprawa ciągów pieszych i dojazdów, w tym przy posesjach.
- Zatoka autobusowa: wyłożona betonową kostką, z nową wiatą przystankową
- Kanalizacja deszczowa: modernizacja odcinków odwodnienia.
- Miejsca postojowe: nowe parkingi z płyt betonowych.
Finansowanie i wykonawca
Koszt drugiego etapu szacowany jest na ponad 2 mln zł, z co najmniej taką kwotą dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej dla dróg samorządowych. Przetarg ogłoszono 9 lipca 2025 r., a termin składania ofert wyznaczono na 25 lipca. Najkorzystniejsza oferta wyłoni wykonawcę, który będzie miał 4 miesiące na realizację robót od dnia podpisania umowy.
Harmonogram robót
- Rozpoczęcie: jesień 2025 r.
- Czas trwania: maksymalnie 4 miesiące po wyłonieniu wykonawcy.
- Prace potrwają na lewym pasie w kierunku Ronda Westerplatte, przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu i dostępu do posesji
Dyrektor ZDM, Krzysztof Gałka, zapewnia, że przebudowa będzie jednakowa jak w I etapie, tylko bez ścieżki rowerowej – pas zieleni i ścieżka rowerowa powstały już wcześniej. Ponadto, dzięki korekcie krawężników, zostanie wydłużony lewoskręt w ul. Wrocławską, co ma złagodzić korki w tym newralgicznym miejscu, o czym pisali mieszkańcy.
PZA