Strona główna Kultura i rozrywka Grupa Bastarda Trio w ramach cyklu „Ciśnienie na muzykę” zagra w Akceleratorze Kultury

Grupa Bastarda Trio w ramach cyklu „Ciśnienie na muzykę” zagra w Akceleratorze Kultury

0
0

Najpierw Opera Narodowa, Studio Witodla Lutosławskiego i sceny całego świat, a teraz Akcelerator Kultury. Grupa Bastarda Trio zagra chasydzkie niguny w listopadzie w Akceleratorze Kultury.


Bastarda Trio to zespół, który bierze na warsztat kompozycje sprzed kilkuset lat, nadając im nowe, zupełnie współczesne oblicze. Utwory Bastarda to kompozycje wykonywane na dwa klarnety oddalone od siebie maksymalnie na skali, które zespala dźwięk wiolonczeli. I chociaż taki dobór instrumentów wydaje się nieco ubogi i ograniczony, to są to jedynie pozory. Bastarda Trio potrafi wyczarować niepowtarzalne dźwięki i kompozycje eksplorując i filtrując je przez unikatowy, ukształtowany już język zespołu

Podczas koncertu usłyszymy utwory z trzeciego albumu Bastarda „Nigunim „. Album jest przepełniony chasydzkim mistycyzmem z ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Tytułowe niguny, modlitewne pieśni nucone bez słów opowiadają one o radości i smutku, a dzięki swojej niezwykłej melodyce dają wiele możliwości do muzycznych interpretacji, które tak wspaniale wykorzystali muzycy Bastarda.

Koncert odbędzie się 5 listopada o godz. 19:00 w Akceleratorze Kultury w ramach cyklu „Ciśnienie na muzykę”.

Bilety na wydarzenie w cenie 30 zł (normalny) i 20 zł (ulgowy) są dostępne w Wieży Ciśnień, Akceleratorze Kultury raz na stronie Biletomat.pl

BASTARDA to zespół powołany do życia w 2017 roku przez Pawła Szamburskiego (klarnet), Tomasza Pokrzywińskiego (wiolonczela) oraz Michała Górczyńskiego (klarnet kontrabasowy). Grupa wydawniczo i środowiskowo związana z wytwórnią Lado ABC (www.ladoabc.com) oraz Audio Cave (www.audiocave.pl). BASTARDA była partnerem międzynarodowego projektu badawczego HERA “Sound Memories. The Musical Past in Late – Medieval and Early Modern Europe”.

Artyści na swej drodze twórczej podejmowali odważną próbę reinterpretacji muzyki dawnej oraz stworzenia na jej podstawie autorskiego języka dźwiękowego. Kilkusetletnie śpiewy chorałowe, motety, litanie rozbijają na małe odcinki, stale zmieniający się kontrapunkt wczesnej polifonii imploduje w minimalizm, zespół posługuje się barokową metodą gry „alla bastarda”.

Muzycy występowali na wielu scenach krajowych i zagranicznych m.in.: w ramach programu Scena dla Muzyki Polskiej zagrali w Filharmonii Narodowej czy w Studio S3 Polskiego Radia z okazji 85 – lecia radiowej Dwójki.

Warto też wysłuchać koncertu Tribute to Amálii Rodrigues – João de Sousa & Bastarda Trio na zaproszenie Instituto Camõesa Warszawa i Ambasady Portugalii w Warszawie w ramach Jesiennych spotkań z literaturą portugalską i o Portugalii organizowanych przez Stowarzyszenie Miłośników Portugalii „My Lisbon Story”.

Muzycy improwizując wokół archaicznych czy tradycyjnych melodii, komponując i aranżując na ich podstawie zupełnie nowe utwory – budują pomost łączący odległe w czasie muzyczne światy, docierają do ich uniwersalnego, duchowego wymiaru. Muzyka Bastardy to współczesna, oryginalna i bardzo osobista wypowiedź wsparta na bogatych tradycjach muzycznych świata.


PZA / za OKP

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Kultura i rozrywka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Planszówki na kolei!

Planszówki na kolei! Dołącz do wydarzenia w sobotę, 18 maja, od godzin…