Strona główna Kultura i rozrywka McDonald’s w Polsce przechodzi na papierowe słomki. Będą też nowe opakowania lodów

McDonald’s w Polsce przechodzi na papierowe słomki. Będą też nowe opakowania lodów

0
1

Od 23 stycznia br. we wszystkich restauracjach w Polsce dostępne są wyłącznie papierowe słomki – informuje sieć McDonald’s. Jesteśmy pierwszym rynkiem z takim rozwiązaniem Największa w Polsce sieć gastronomiczna mocno stawia na proekologiczne rozwiązania.

Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Papierowe słomki w McDonald’s przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Nowe rozwiązania opracowano w oparciu o reakcje konsumentów badane w wybranych restauracjach. Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono takie rozwiązanie.

Nowe papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny i wciąż nie przemakają. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną – wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.

McDonald’s zmienia także opakowania lodów McFlurry i patyczki do baloników na całkowicie papierowe. Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów.

Nowe papierowe słomki w 100 proc. nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyklerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe – mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald’s Polska.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Kultura i rozrywka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Koło PZW „Kalisz-Miasto” świętuje 75-lecie Zorganizowanego Wędkarstwa w Kaliszu [FOTO]

Koło PZW „Kalisz-Miasto” świętuje 75-lecie Zorganizowanego Wędkarstwa w Kaliszu. Ucze…