Strona główna Kultura i rozrywka Mija pięć lat od inauguracji kompleksu Calisia One

Mija pięć lat od inauguracji kompleksu Calisia One

0
0

Mija pięć lat od inauguracji kompleksu Calisia One. Grupa Antczak zmieniła dawną fabrykę fortepianów w nowoczesny, wielofunkcyjny obiekt łączący biura, hotel sieci Hilton oraz różnorodne koncepty kulinarne. W piątkowy wieczór, 7 czerwca, odbędzie się urodzinowy koncert, na który zaproszeni są wszyscy mieszkańcy Kalisza.


Grupa Antczak kupiła teren dawnej fabryki fortepianów Arnolda Fibigera w 2015 roku. Ponad 130-letni budynek, będący symbolem przemysłowego i kulturalnego dziedzictwa Kalisza, był wówczas w fatalnym stanie technicznym. Trwająca trzy lata rewitalizacja była istotnym wyzwaniem architektonicznym i urbanistycznym. Cały proces przebiegał w ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków, a także – jako jedna z nielicznych tego typu inwestycji w Polsce – zgodnie z międzynarodowym systemem certyfikacji ESG (BREEAM RFO). Efektem było powstanie obiektu mix use, składającego się z trzech głównych części: biurowej, gastronomicznej i hotelowej.

  • Cieszę się, że po pięciu latach działalności Calisia One stała się trwałą wizytówką Kalisza, która przyciąga do miasta turystów, inwestorów, artystów i sportowców. Jestem dumny, że zrealizowaliśmy tę inwestycję na światowym poziomie, dając przykład modelowej rewitalizacji dawnych terenów industrialnych. Jednocześnie przywróciliśmy mieszkańcom nasze wspaniałe dziedzictwo, tworząc otwartą i tętniącą życiem przestrzeń – także biurową o najwyższym rynkowym standardzie. Wierzę, że w kolejnych latach Calisia One będzie nadal wyznacznikiem nowych trendów – nie tylko na polskim, ale też na międzynarodowym rynku nieruchomości – mówi Marcin Antczak, CEO Grupy Antczak.
DSC_1282 (2).jpg

Dzięki zaangażowaniu Jolanty Krzyżan i licznym restauracjom dziedziniec Calisia One stał się ulubionym miejscem spotkań kaliszan. Obchodząca w tym roku 25-lecie restauracja ROMA łączy klasyczną elegancję z najnowszymi trendami. Miłośników kuchni włoskiej zaprasza Mondo Pazzo, kuchni japońskiej – Kampai Sushi, a kuchni hiszpańskiej i francuskiej – Chleb i Wino. Zioła i przyprawy w restauracjach pochodzą z własnych upraw, zapylanych przez mieszkające na zielonym dachu owady. Na ostatniej kondygnacji znajduje się Calisia Skybar z tarasem widokowym skierowanym na panoramę miasta. Dopełnieniem oferty gastronomicznej jest przepełniona słodkościami cukiernia Marysieńka. Ważnym punktem na mapie lokalnych atrakcji turystycznych stał się także trójwymiarowy napis „Kocham Kalisz”.

Podczas urodzinowego koncertu, który odbędzie się 7 czerwca na dziedzińcu Calisia One, będzie można usłyszeć dźwięki oryginalnego fortepianu wyprodukowanego w fabryce Arnolda Fibigera. Instrument został udostępniony przez firmę Kowalczyk Piano.

  • W Calisia One oferujemy nie tylko najwyższej jakości doznania kulinarne, ale też otwarty dostęp do wyrafinowanej rozrywki i kultury. W ciągu minionych pięciu lat zorganizowaliśmy na dziedzińcu kilkaset koncertów i różnorodnych wydarzeń artystycznych. Dzięki pracy całego zespołu patio tętni życiem przez cały rok. Dla wielu mieszkańców i turystów staliśmy się najważniejszym adresem kulturalnym w regionie – miejscem, w którym można odpocząć, naładować akumulatory i doświadczyć niezapomnianych emocji. Wszystkim naszym gościom i przyjaciołom dziękujemy za ten czas i zapraszamy na wyjątkowe piąte urodziny – mówi Jolanta Krzyżan, właścicielka konceptu kulinarnego Calisia One.
original-28373140f48ab2c02ee796820e13ef6a.jpg

Calisia One to także hotel sieci Hilton, otwarty dokładnie w 100. rocznicę powstania tej marki. Mimo że hotel mieści się w nowym, dobudowanym do zabytkowej części fabryki budynku, jego charakter doskonale wpisuje się w atmosferę miejsca. Nowoczesna fasada nawiązuje do klawiatury fortepianu, zachowując rytm podziałów elewacji, proporcje oraz wielkość otworów okiennych budynku fabrycznego. W reprezentatywnym łączniku między częścią biurową i hotelową stoi odrestaurowany fortepian marki Calisia – jeden z kilku zachowanych do dzisiaj. Hotel oferuje gościom sto wysokiej jakości pokoi, liczne przestrzenie biznesowe oraz strefę rekreacyjną z basenem spa.

  • W czasie pięciu lat działalności przyjęliśmy dwukrotnie więcej gości niż wynosi liczba ludności naszego miasta. Sportowcy, których gościliśmy, dwukrotnie zapełniliby trybuny stadionu KKS Kalisz. Mimo wyzwań, których branża doświadczyła w pandemii, zyskaliśmy na regionalnym rynku pozycję niekwestionowanego lidera. W ostatnich kwartałach obserwujemy wyraźny rozwój kluczowych dla nas segmentów – w tym podróży służbowych, eventów i konferencji, wydarzeń kulturalnych oraz turniejów sportowych. Staliśmy się hotelem pierwszego wyboru dla odwiedzających Kalisz – zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych – mówi Grzegorz Włodarczyk, general manager Hampton by Hilton Kalisz.

445798513_825313719618495_3736462340834789584_n.jpg

Grupa Antczak realizuje ambitną strategię rozwoju na rynku nieruchomości. W trakcie ponad 40 lat działalności firma wybudowała kilkanaście tysięcy mieszkań, m.in. w Kaliszu, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Berlinie. Inwestycje te zdobyły wiele prestiżowych nagród architektonicznych i urbanistycznych. Grupa jest też aktywna w sektorze magazynowo-przemysłowym – tylko w latach 2019–2023 przekazała klientom ponad 1 mln m kw. zaawansowanych technologicznie powierzchni z tego segmentu. Krajowi i międzynarodowi klienci i partnerzy od wielu lat doceniają jej najwyższe kompetencje wykonawcze, standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz zaangażowanie w ochronę środowiska.


Artykuł sponsorowany.

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Kultura i rozrywka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Startuje 31. Międzynarodowy Festiwal Artystycznych Działań Ulicznych LA STRADA – CIAŁO I UMYSŁ

Już jutro startuje 31. Międzynarodowy Festiwal Artystycznych Działań Ulicznych LA STR…