W Kaliszu planowany jest długo wyczekiwany remont ulic Częstochowskiej i Rzymskiej na odcinku od ronda na ul. Księżnej Jolanty do ul. Antycznej. W ramach tego zadania, przebudowany zostanie także wiadukt kolejowy, który stanowi wąskie gardło na tym odcinku.
Tylko – albo aż – trzy firmy zainteresowały się remontem kolejnego odcinka wojewódzkiej „450” w Kaliszu. Obecnie trwa weryfikowanie ofert, które wpłynęły na ogłoszony przetarg. Najniższą – na realizację tego zadania – złożyło konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. i NDI S.A. w wysokości 42,2 mln zł. Zarząd Dróg Miejskich przeanalizuje ofertę pod względem formalno-prawnym i merytorycznym, a po jej zaakceptowaniu, prace rozpoczną się.
Kompleksowa modernizacja obejmie m.in. nowe jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, uzupełnienie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, nowe oświetlenie uliczne i zieleń. Jednym z głównych celów tej inwestycji jest dostosowanie wiaduktu tak, aby pomieścił także wysokie pojazdy, a samochody mogły się swobodnie mijać.
– W ramach zadania nastąpi kompleksowa przebudowa tego odcinka. Kompleksowa przebudowa wiaduktu kolejowego w Piwonicach, żeby uzyskać normatywną skrajnie pionową i poziomą, musimy obniżyć jezdnię o 1,5 m. W ramach zadania wykonane zostanie oświetlenie energooszczędne, droga dla rowerów, droga dla pieszych, budowa kanalizacji deszczowej, usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami. Realizację tego zadania chcemy podzielić na trzy etapy – informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu.
Miasto pozyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 95% kosztów prac, co wynosi 44,6 mln zł. To ważna inwestycja dla Kalisza, która przyczyni się do poprawy infrastruktury i komfortu mieszkańców.
PZA