Strona główna Kultura i rozrywka W Książnicy Pedagogicznej podsumowano edukacyjny program „Krąg Zaczytanych Przedszkoli”

W Książnicy Pedagogicznej podsumowano edukacyjny program „Krąg Zaczytanych Przedszkoli”

0
0

W Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu odbyło się uroczyste podsumowanie drugiej edycji czytelniczego projektu „Krąg Zaczytanych Przedszkoli”. Patronat honorowy na programem objęła Fundacja ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom. Partnerem projektu zostało kaliskie wydawnictwo Martel.


Do edukacyjnego projektu czytelniczego „Krąg Zaczytanych Przedszkoli” – II edycja w roku szk. 2021/2022 zgłosiło się 21 placówek przedszkolnych, ponad 800. przedszkolaków i 50. nauczycieli. Jury spośród 17 nadesłanych sprawozdań wyłoniło laureata projektu; tytuł „Zaczytanego Przedszkola” otrzymało Przedszkole z Iwanowic, przy Zespole Szkół w Iwanowicach, tym samym tytuł „Aktywnego Nauczyciela” – otrzymała pani Joanna Łaska, a dzieci tytuł „Rozczytanego Przedszkolaka”.

 

Dodatkowo Jury przyznało cztery wyróżnienia następującym placówkom:

  1. Publiczne Przedszkole Nr 27 Radość w Kaliszu
  2. Niepubliczne Przedszkole „Jacka i Agatki” w Kaliszu
  3. Przedszkole w Sobiesękach Drugich przy Zespole Szkół w Iwanowicach
  4. Publiczne Przedszkole nr 31 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 3 w Kaliszu

W spotkaniu podsumowującym projekt udział wzięli laureaci, dzieci przedszkolne, nauczyciele, rodzice oraz bibliotekarze. Ciekawe warsztaty dla dzieci, zatytułowane „Przedszkolaki – bystrzaki” przeprowadziła Szkoła Językowa ProfiLingua. Na zakończenie wszyscy uczestnicy zwiedzili kaliską Książnicę.

Głównym założeniem programu „Krąg Zaczytanych Przedszkoli” jest głośne czytanie różnorodnej literatury dzieciom w wieku przedszkolnym zarówno przez nauczycieli, opiekunów, rodziców, bibliotekarzy, czy „przyjaciół” przedszkola. Hasło programowe „Zabawa w czytanie to każdego przedszkolaka ulubione zadanie” ma zwrócić uwagę nauczycielom oraz rodzicom na to, aby dziecko spontanicznie sięgało po książkę. Czytanie ma kojarzyć się dzieciom z przyjemnością i zabawą, a nie z obowiązkiem szkolnym. Książka ma pomóc dziecku otworzyć się na świat i uwierzyć w siebie.

– Program ma na celu zacieśnienie współpracy między placówkami przedszkolnymi z terenu Kalisza i powiatu kaliskiego, a Książnicą Pedagogiczną poprzez organizowanie różnorodnych przedsięwzięć, akcji czytelniczych i konkursów. Ważnym elementem programu jest wspomaganie pracy dydaktycznej nauczyciela oraz zdobywanie przez dziecko umiejętności czytania – jednej z kluczowych kompetencji ucznia, która ma wpływ na dalszy wszechstronny, psychofizyczny rozwój każdego wychowanka. Realizacja hasła programowego niewątpliwie przyczynia się do zdobywania wiedzy, wzmacniania postaw prospołecznych, aktywności słowno-plastycznej, kreatywności, pobudzania wyobraźni oraz wzmacniania więzi międzypokoleniowej przy jednoczesnym zapobieganiu różnym uzależnieniom współczesnego świata zagrażającym dzieciom – podkreśla Aldona Zimna – nauczyciel bibliotekarz, kierownik działu udostępniania zbiorów w Książnicy Pedagogicznej, zarazem autorka i realizatorka czytelniczego programu.

Założeniem projektu jest budowanie partnerskiej współpracy Książnicy ze środowiskiem pedagogiczno-opiekuńczym przedszkoli na terenie miasta i okolic oraz promowanie najlepszych praktyk w zakresie tej współpracy, w szczególności promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych z uwzględnieniem środowiska rodzinnego.

Już dzisiaj Książnica Pedagogiczna w Kaliszu zaprasza kolejne przedszkola do następnej, III edycji programu już w nowym roku szkolnym.


AND

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Kultura i rozrywka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Balony, transparenty, tęczowe flagi. Przed nami II Kaliski Marsz Równości „Dumnie Przez Życie”!

Były spekulacje, pojawiały się niepotwierdzone informacje jednak już teraz wiadomo, że&nbs…