Przychodnia POZ „Nowy Świat” w Kaliszu funkcjonuje już od dwóch miesięcy. Pacjenci nadal mogą składać deklaracje wyboru lekarza rodzinnego, pielęgniarki i położnej, bowiem nadal są wolne miejsca. Placówka podsumowała swoją krótką działalność.
Przez okres dwóch pełnych miesięcy zadeklarowało do placówki zadeklarowało się 1837 Pacjentów, w tym
- 0-18 lat → 447 (w tym 0-6 lat → 18 lat)
- 19-40 lat → 506
- 41-65 lat → 598
- 66-75 lat → 225
- pow. 75 lat → 61
– Przez te dwa miesiące wykonano 1703 porady lekarskie w gabinecie, 119 teleporad, 261 pobrań krwi w ramach NFZ, 45 szczepień, 28 iniekcji, 22 badania EKG a także wystawiono 3060 recept – mówi Anita Kaczorowska, kierownik POZ „Nowy Świat” w Kaliszu. – Zachęcamy też do złożenia deklaracji na pielęgniarkę środowiskową oraz położną. Swoją położną powinna mieć każda kobieta niezależnie od wieku, gdyż opieka położnej nie ogranicza się tylko do opieki nad kobietą w trakcie ciąży i połogu, ale przez całe życie kobiety, co związane jest z np. opieką po zabiegach ginekologicznych.
Do dyspozycji pacjentów placówki jest doktor Izabela Kubacka-Pawlak, która jest specjalistą pediatrii, Anita Kaczorowska, lekarz rodzinny, pielęgniarka środowiskowa Kamila Józefiak oraz położna mgr Agnieszka Mróz.
POZ przystąpił także do Krajowej Sieci Kardiologicznej, dlatego Pacjenci z zaburzeniami rytmu i przewodzenia, niewydolnością serca, wadami zastawkowymi oraz nadciśnieniem wtórnym i opornym, będą mogli uzyskać skierowanie na konsultację kardiologiczną w ramach sieci, gdzie specjalista wykona niezbędną diagnostykę i ustali odpowiednie leczenie farmakologiczne lub zabiegowe. W ramach krajowej sieci kardiologicznej czas oczekiwania na wizytę u kardiologa wynosi maksymalnie 30 dni.
– Pacjenci mogą zapisywać się na wizytę poprzez rejestrację osobistą w placówce, telefonicznie oraz przez stronę lekarzebezkolejki.pl/nowyswiat, gdzie również można zgłosić zapotrzebowanie na leki przyjmowane na stałe – dodaje Anita Kaczorowska.
Kontakt z przychodnią jest możliwy zatem:
- osobiście
- telefonicznie
- mailowo
- oraz poprzez stronę internetową.
Pacjenci umawiani są na konkretną godzinę i pracownicy placówki starają się tego przestrzegać, dotyczy to również pobrań krwi zarówno w ramach NFZ jak i komercyjnie.
PZA