Zarząd Powiatu Kaliskiego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku.
Celem konkursu jest wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku – instytucji kultury, dla której Organizatorem jest Powiat Kaliski, na czas określony, tj. 7 lat w oparciu o zasady określone w art. 16 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194 ze zm.).
I. Wymagania niezbędne wobec kandydata przystępującego do konkursu:
- złożenie pełnego kompletu wymaganych dokumentów, przygotowanych zgodnie z wymogami wskazanymi w pkt IV, w terminie określonym w pkt VI,
- złożenie autorskiego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku na okres 3 lat (według wzoru określonego w zał. nr 1 do Ogłoszenia),
- posiadanie obywatelstwa polskiego z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
- posiadanie wykształcenia wyższego,
- 3 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym lub prowadzenie przez ten okres własnej działalności gospodarczej w sektorze kultury,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie nieposzlakowanej opinii.
II. Wymagane dodatkowe umiejętności i kompetencje:
- preferowane wykształcenie w zakresie zarządzania,
- znajomość zagadnień i problematyki związanej z funkcjonowaniem Muzeum, w tym przepisów prawa dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i finansów publicznych,
- doświadczenie w pozyskiwaniu środków finansowych i realizacji projektów kulturalnych (miękkich i inwestycyjnych),
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem.
III. Zadania realizowane przez Dyrektora Muzeum:
- nadzór i kierownictwo nad całością działalności Muzeum,
- nadzór nad majątkiem Muzeum, w tym jego zbiorami i ich ewidencjonowaniem,
- przedstawianie Organizatorowi oraz innym upoważnionym jednostkom planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań oraz wniosków dotyczących Muzeum,
- aprobowanie wydatków w granicach ustalonego budżetu,
- racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi,
- wydawanie w obowiązującym trybie regulaminów i zarządzeń w związku z działalnością Muzeum,
- wykonywanie w imieniu Muzeum czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Muzeum.
IV. Dokumenty składane przez kandydata:
- list motywacyjny zawierający uzasadnienie kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, z własnoręcznym czytelnym podpisem,
- kwestionariusz osobowy z opisem dotychczasowej pracy zawodowej, z własnoręcznym czytelnym podpisem (według wzoru określonego w zał. nr 2 do Ogłoszenia),
- program działania instytucji, o którym mowa w pkt. I. 2. w formie papierowej z własnoręcznym czytelnym podpisem, (według wzoru określonego w zał. nr 1 do Ogłoszenia),
- kopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- kopie dokumentów potwierdzające wymagany staż pracy na stanowisku kierowniczym lub doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w sektorze kultury (aktualny wypis z rejestru CEIDG), poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- oświadczenie kandydata dotyczące spełnienia wymogów z pkt. I. 6 – 8 (według wzoru określonego w załączniku nr 3 do Ogłoszenia), składane przez kandydata dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz kwestionariusz osobowy muszą być opatrzone klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych o następującej treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w celu udziału w konkursie na kandydata na dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, na które aplikuję (zgoda dotyczy danych wykraczających poza zakres określony w art. 211 § 1 Kodeksu pracy). Dane osobowe podaję dobrowolnie.”
Nie złożenie kompletu ww. dokumentów lub złożenie ich po terminie określonym w pkt VI stanowi podstawę do odrzucenia oferty z powodu niespełnienia wymogów formalnych konkursu.
V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- stanowisko kierownicze urzędnicze,
- praca w siedzibie pracodawcy na I piętrze,
- praca wiąże się z przemieszczaniem pomiędzy siedzibą pracodawcy a siedzibami innych instytucji,
- praca wykonywana na przemian w pozycji siedzącej i stojącej, wymagająca przemieszczania się – stanowisko nieprzystosowane do pracy na wózku inwalidzkim,
- praca wymagająca predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z innymi osobami,
- istnieją bariery architektoniczne utrudniające dostępność do pomieszczeń biurowych i sanitarnych.
VI. Sposób i termin złożenia dokumentów:
Oferty należy składać w formie papierowej w zamkniętych kopertach w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Kaliszu, pl. św. Józefa 5, pokój nr 8 (parter) lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, w terminie do dnia 16 kwietnia 2021 r. (decyduje data wpływu do Urzędu).
Na kopercie należy umieścić informację „Konkurs na kandydata na dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku – NIE OTWIERAĆ” oraz podać adres zwrotny oferenta.
VII. Przewidywany termin rozpatrzenia ofert oraz zakończenia postępowania konkursowego: 15 lipca 2021 r.
VIII. Informacje dodatkowe:
- informacji o konkursie udziela Biuro Oświaty, Zdrowia, Sportu i Kultury Starostwa Powiatowego w Kaliszu, tel. 62 5014231 lub 62 5014234, e-mail: oswiata@powiat.kalisz.pl w godzinach od 8.00-15.00,
- osoby przystępujące do konkursu mogą wystąpić do Starostwa Powiatowego w Kaliszu o udostępnienie danych dotyczących warunków organizacyjno-finansowych, funkcjonowania Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku drogą mailową lub mogą zapoznać się z dokumentami określającymi powyższe warunki w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kaliszu od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu,
- wszystkie wymienione w ogłoszeniu o konkursie wzory załączników do oferty można pobrać ze strony internetowej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładkach: Ogłoszenia/ konkurs na Dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku/ lub otrzymać w Biurze Oświaty, Zdrowia, Sportu i Kultury Starostwa Powiatowego w Kaliszu, skrzydło wschodnie, pok. 212, II piętro (dojazd od ul. Łaziennej),
- komisja konkursowa może zażądać od oferenta przedstawienia oryginałów dokumentów złożonych w formie kopii,
- lista kandydatów spełniających kryteria określone w ogłoszeniu o konkursie oraz dopuszczonych do drugiego posiedzenia komisji zostanie podana w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl,
- kandydaci na stanowisko dyrektora MHP w Opatówku zostaną poinformowani o rozstrzygnięciu konkursu drogą elektroniczną. Informacja o wyniku konkursu zostanie również zamieszczona na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Kaliszu w Aktualnościach oraz na stronie: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce: Ogłoszenia/Konkurs na Dyrektora Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku,
- korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata w ofercie,
- program działania Muzeum Historii Przemysłu, opracowany i złożony przez uczestnika niniejszego konkursu, wyłonionego przez komisję konkursową na kandydata na dyrektora, zostanie podany do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od jego powołania na dyrektora Muzeum.
Trwa remont w Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, dawnej fabryce sukna Adolfa Fiedlera