Nowe rowery trafiły do Kaliskiego Towarzystwa Kolarskiego. To kolejne zadanie zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Całkowita wartość inwestycji to 60 tysięcy złotych. Miasto przekazało klubowi sześć nowych rowerów torowych.
– To marka Dolan, która cieszy się uznaniem wielu federacji kolarskich w Europie i Ameryce – mówi Jacek Kasprzak, wiceprezes Kaliskiego Towarzystwa Kolarskiego. – To rowery o bardzo wysokim poziomie jakości i trwałości.
Historia Kaliskiego Towarzystwa Kolarskiego sięga 1925 roku. W tym bowiem to roku grupa działaczy założonego wcześniej towarzystwa sportowego „Prosna” postanowiła utworzyć odrębny klub, dostępny dla uboższych warstw młodzieży. Klub przybrał nazwę „Kaliski Klub Sportowy”, a pierwszym jego prezesem został dr Edmund Zbomirski znany w Kaliszu propagator sportu. W 1934 roku poza istniejącymi sekcjami piłki nożnej, lekkiej atletyki i tenisa stołowego, zorganizowano sekcję kolarską, wyposażając ją w niezbędny sprzęt.
Po zakończeniu II wojny światowej reaktywowano Klub Sportowy „ Bielarnia”, a jedną z najaktywniejszych sekcji była właśnie sekcja kolarska. Borykała się ona jednak z wielkimi problemami, brakowało rowerów, ogumienia i strojów. W początkowym okresie zawodnicy za własne pieniądze kupowali niezbędny sprzęt, a szkoleniowcy pełnili swoje funkcje społecznie. W 1947 roku zarejestrowano sekcję w Polskim Związku Kolarskim. Do połowy lat 60-tych zawodnicy „Bielarni”, a później „Włókniarza” poważniejszych sukcesów nie odnotowali.
Od połowy lat 60-tych kolarstwo stało się dyscypliną budzącą zainteresowanie młodzieży. Dotacje budżetowe i związkowe pozwalały na zakup nowego sprzętu, a racjonalne metody szkoleniowe wprowadzone przez Leona Mareckiego stwarzały klimat do osiągania dobrych wyników. Wtedy to właśnie eksplodował talent Jerzego Głowackiego, zapoczątkował on „złotą epokę” kaliskiego kolarstwa. Był reprezentantem Polski na Olimpiadzie w Monachium i dwukrotnie na Mistrzostwach Świata.
Sekcja kolarska wciąż się rozrastała, trwał nabór kolejnych roczników młodzieży. Zaczęło brakować wykwalifikowanej kadry szkoleniowej. Przez dwa sezony wraz z Leonem Mareckim szkoleniem zajmował się wicemistrz świata na torze- Wacław Latocha. Od 1968 roku klub kolarski prowadzony był przez Bogdana Jamroszczyka, który chciał wprowadzić kaliskie kolarstwo na czołowe miejsce w Polsce. W 1975 roku na jego wniosek klub zaangażował na stanowisko trenera koordynatora Józefa Jankowskiego. Nowy trener osobiście szkolił seniorów i orlików, pozostałymi grupami opiekowali się: Leon Marecki i Andrzej Landuch, efektem pracy szkoleniowców był prężny rozwój klubu.
W latach 90 po likwidacji Kaliskiego Klubu Sportowego „Włókniarz” wielu zawodników kontynuowało swoje kariery w KKS „Hellena”. Po Jerzym Głowackim, szczególne miejsce w historii kaliskiego kolarstwa zajął Wojciech Pawlak. Reprezentował on nasz kraj na Olimpiadzie w Seulu i Barcelonie, wielokrotnie startował na Mistrzostwach Świata i Europy. Po zakończeniu kariery sportowej kolejnymi szkoleniowcami zostali: Krzysztof Dąbrowski i Jacek Kasprzak. Zmiany organizacyjne mające miejsce w latach 1992-94 nie wpłynęły na obniżenie poziomu sportowego. W 1995 w roli szkoleniowca zaangażowany został Krzysztof Perz, w 2002 – Bartłomiej Kryszak, a w 2007 – Paweł Bronz.
Kolarze Kaliskiego Towarzystwa Kolarskiego corocznie zdobywają wiele medali mistrzostw Polski oraz reprezentują nasz kraj na wielu imprezach międzynarodowych. Wszystkie te sukcesy stały się możliwe dzięki pełnemu zaangażowaniu w wykonywaną pracę całej kadry trenerskiej oraz działaczy i władz klubu oraz miasta na przestrzeni lat działalności sekcji kolarskiej w Kaliszu.