Strona główna Aktualności Ile kosztował remont i wyposażenie gabinetu prezydenta Miasta Kalisza? Kwota powala!

Ile kosztował remont i wyposażenie gabinetu prezydenta Miasta Kalisza? Kwota powala!

0
2

Zaledwie kilka dni temu publikowaliśmy na naszym fanpage Kalisz24 INFO zdjęcia prezydenckiego gabinetu, który przeszedł gruntowny remont. Informacja ta odbiła się szerokim echem, ponieważ wnętrze miejsca pracy prezydenta Kinastowskiego wygląda luksusowo. Zatem… ile to wszystko kosztowało?


Prezydent Miasta Kalisza Krystian Kinastowski, a konkretniej Kancelaria Prezydenta Miasta w Urzędzie Miejskim wydali oświadczenie dotyczące wydatków na remont samego gabinetu, jak i innych pomieszczeń znajdujących się na pierwszym piętrze ratusza. Kwoty powalają. I tak w oświadczeniu czytamy, że;

“Gabinet prezydenta miasta został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe – Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.

Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.”

W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:

  • usunięcie starych tapet ze ścian;
  • dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką
    i gruntowaniem powierzchni;
  • obudowa z płyt gipsowo-kartonowych
  • cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew
    podłogowych i progów;
  • renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;
  • montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);
  • dwukrotne malowanie ścian i sufitów;
  • przyklejenie tapety;
  • demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;
  • demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.

Jak informuje dodatkowo Urząd, remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice.


Sala Recepcyjna

Z oświadczenia Krystiana Kinastowskiego, Prezydenta Miasta Kalisza dotyczącego remontu pomieszczeń reprezentacyjnych w ratuszu dowiadujemy się także, że prace w sali recepcyjnej zrealizowano na podstawie dokumentacji projektowej kolorystyki sali recepcyjnej kaliskiego ratusza oraz dokumentacji technicznej i projektowej, wymiany instalacji c.o. oraz elektrycznej i technicznej sali recepcyjnej kaliskiego ratusza wykonanych odpowiednio w 2018 i 2019 roku przez LOKUM Małgorzata Paszyn Sp. K. Kosztorys inwestorski zakładał cenę wykonania robót 464.371,40 zł brutto.

W trzecim postępowaniu przetargowym, przeprowadzonym w 2020 roku, wyłoniono wykonawcę. Wybrana została oferta firmy Andrzej Kosior Zakład Budowlany Budownictwa Mieszkaniowego i Infrastruktury Towarzyszącej z siedzibą w Kaliszu, która ostatecznie wykonała prace za kwotę 520.364,31 zł. Obecnie prowadzone jest postępowanie dotyczące wyposażenia sali recepcyjnej. Kosztorys zakłada kwotę 352.956 zł brutto. W grudniu 2020 r. przeprowadzono postępowanie przetargowe w podziale na dwie części. Pierwsza część, dotycząca stołów, mównicy i prezydium, została unieważniona.

W drugiej części postępowania, dotyczącej zamówienia 70 krzeseł fotelowych oraz 90 krzeseł, wyłoniono wykonawcę. Została nim firma Noti z Wrocławia, która zrealizuje zamówienie za kwotę 156.333 zł. Obecnie w przygotowaniu jest kolejne postępowanie dotyczące pierwszej części zamówienia. Remont sali recepcyjnej realizowany był ze środków zabezpieczonych w budżecie miasta na 2020 rok.

W sali recepcyjnej wykonano następujące prace:

  • oczyszczenie detali architektonicznych i złoceń z kurzu;
  • usunięcie warstw starej izolacji nad stropem drewnianym;
  • wykonanie nowej izolacji stropu drewnianego;
  • renowacja stropu drewnianego (w tym: odgrzybianie, oczyszczenie, położenie nowego lakieru);
  • malowanie ścian farbami dedykowanymi do obiektów zabytkowych;
  • odnowienie złoceń (położenie folii metalicznej techniką “na mikstion” i zabezpieczenie lakierem akrylowym) i detali architektonicznych;
  • renowacja skrzydeł drzwiowych i ościeżnic;
  • renowacja parkietu drewnianego.
  • demontaż starych grzejników (6 sztuk);
  • montaż nowych grzejników (3 sztuki).
  • wymiana instalacji oświetlenia i gniazd 230, rozbudowa sytemu instalacji audiowizualnych w ścianach sali;
  • konserwatorskie wyczyszczenie żyrandoli i kinkietów;
  • wykonanie instalacji i dostawa nowego nagłośnienia (stare zostało zdemontowane).

Prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.

W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców.

 

Wczytaj więcej powiązanych artykułów
Wczytaj więcej Aktualności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Kalisz. 1 czerwca 2021 rozpocznie się elektroniczna rekrutacja do żłobków publicznych

Od dnia 1 czerwca od godz.12.00 rozpocznie się elektroniczna rekrutacj…