W dniach od 7 marca do 7 maja 2018 roku firma Katarzyny Zielińskiej Opus Bonum przeprowadziła audyt w Biurze Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kalisza. Jego celem była ocena jakości pracy, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności w mediach społecznościowych. W informacji o przeprowadzonym audycie czytamy;
- W ciągu dwóch miesięcy przeanalizowano wszystkie możliwe aspekty komunikacji i kreowania wizerunku miasta. W raporcie przedstawionym Prezydentowi Miasta Kalisza wskazano słabe punkty w organizacji pracy Biura i zaproponowano działania, które mogą poprawić jakość komunikacji władz z mieszkańcami. Wśród obszarów, które wymagają poprawy, znalazły się między innymi: brak należytego przepływu informacji między jednostkami Urzędu, zbyt późne i nie dość skuteczne informowanie o nadchodzących wydarzeniach czy budowanie właściwych relacji z mediami.
- W trakcie audytu podjęto też doraźne działania służące poprawie standardów pracy Biura Komunikacji. Dotyczyły one między innymi nowej oficjalnej strony miasta w portalu społecznościowym Facebook „Kalisz. Dopisz swoją historię”. W czasie trwania audytu potroiła się liczba osób obserwujących miejski fanpage, ale zbudowanie odpowiedniego zasięgu tak, aby strona mogła być skutecznym narzędziem informowania mieszkańców, nadal pozostaje największym wyzwaniem.
Wśród zaleceń w raporcie zaproponowano między innymi przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Biura Komunikacji i wprowadzenie standardów prostego języka.
Przypomnijmy, że Katarzyna Zielińska, której firma przeprowadzała audyt Biura Komunikacji Społecznej związana była Urzędem Miasta od początku marca br. W poniedziałek, 7 maja br. skończyła się jej dwumiesięczna umowa zawarta z Miastem. Teraz firma Opus Bonum złożyła na biurko prezydenta Grzegorza Sapińskiego raport z przeprowadzonego audytu. Po zapoznaniu się z dokumentami prezydent zdecyduje o czy warto kontynuować współpracę, chociaż już wygląda na to, że tak owa będzie.
Katarzyna Zielińska, prowadziła audyt pracowników i działalności Biura Komunikacji Społecznej w kaliskim urzędzie i jest specjalistą od kreowania wizerunku firm i mediów społecznościowych, jednak już na pierwszy spotkaniu z kaliskimi dziennikarzami zarzuciła im, że przekazują nieprawdziwe informacje, a w samym mieście są zaledwie dwa portale, które przekazują je poprawnie.